Apr 26, 2020

Optimizare SEO – Ghid Complet

by | SEO

optimizare SEO

Optimizarea SEO este un proces prin care crești poziționarea website-ului în motoarele de căutare prin modificări tehnice, postare de conținut și conectarea acestuia cu alte website-uri.

Adevărul rece este că dacă website-ul companiei tale nu este în topul căutărilor în Google, va fi foarte greu ca compania să crească în vânzări și să se dezvolte. Asta deoarece conform datelor, 89% din oamenii care intenționează să cumpere ceva caută mai întâi pe Google.

În acest ghid descriu pașii care trebuie făcuți pentru a începe corect procesul de optimizarea SEO a website-ului tău. O să înveți cum lucrează și în ce constă procesul de optimizare SEO.

1. Cum clasifică conținutul Google

2. Cum creezi o strategie SEO

3. Măsurarea rezultatelor

4. Resurse SEO

Cum este clasificat conținutul de Google

Google, dar și alte motoare de căutare au un singur scop, să ofere rezultate relevante sau informații celor care caută.

Pentru a putea oferi rezultate relevante, sunt luați în considerare 2 factori importanți:

Relevanța informațiilor din pagină pentru cuvintele cheie introduse de utilizator. Motoarele de căutare i-au în considerare factori ca subiectul paginii și cuvintele cheie.

Autoritatea paginii, măsurată prin popularitatea pe internet. Motoarele de căutare își asumă că o pagină populară este mai importantă pentru oameni.

Pentru a analiza informațiile dintr-o pagină, motoarele de căutare utilizează algoritmi foarte complecși, pe care însă nu îi fac publici. Chiar și așa, putem să ne dăm seama de cei mai importanți dintre ei.

Mai departe o să vezi că postând conținut valoros pentru oameni, optimizând denumirea fișierelor de pe website și dimensiunea acestora, schimbarea URL-ului dar și alte modificări pot afecta poziționarea în motoarele de căutare.

Strategie de optimizare SEO

Pentru a optimiza SEO un Website, trebuie să-l îmbunătățești în 3 arii – tehnică, ca conținut și link-uri.

1. Optimizare tehnică

În primu rând, motoarele de căutare trebuie să acceseze paginile de pe website. După trebuie să le scaneze și să înțeleagă care este subiectul paginilor respective prin identificarea cuvintelor cheie, iar în final să indexeze conținutul. În acest fel, algoritmii pot afișa o pagină în rezultate.

Chiar dacă website-ul este accesibil pentru tine, asta nu înseamnă că este accesibil și pentru motoarele de căutare. Pentru a fi accesibil pentru acestea, trebuie introduse câteva elemente principale.

Link-uri interne

Motoarele de căutare urmăresc link-urile de pe website pentru a descoperi pagini noi și pentru a le analiza. Din păcate nu este valabil și pentru imagini, în sensul că motoarele de căutare nu accesează un link dacă acesta este accesibil dând click pe o imagine, de asta este necesar ca link-urile interne să fie introduse ca text.

Cel mai simplu mod de a rezolva acest lucru este creare unui fișier sitemap, un fișier în care sunt introduse și organizate toate paginile de pe website, cu link-uri către ele.

Structură URL simplă

Sunt foarte multe studii care arată că o structură URL scurtă și organizată este un factor important pentru SEO. De exemplu, dacă ai un blog cu mai multe categorii, link-ul fiecărui articol ar trebui să fie structurat ca în imaginea de mai jos.

optimizare seo chisinau
• Blog – secțiunea din website de care aparține pagina respectivă;
• SEO – categoria articolului;
• “optimizare-seo-ghid-complet” – denumirea articolului în URL;

Astfel motoarele de căutare organizează paginile tale în clustere bazate pe un subiect comun. Dacă ai mai multe articole despre SEO, atunci toate paginile care conțin acest subiect alcătuiesc un cluster.

Viteza paginii

În mod oficial, viteza este unul din cei mai importanți factori care afectează poziționarea în Google. Aceasta poate fi influențată de factori ca: dimensiunea imaginilor, a fișierelor CSS și JS, a complexității scripturilor pe care le ai instalate (mai ales a celor externe) etc.

Pentru a analiza viteza website-ului tău, accesează Google’s Page Speed Insights Tool de la Google unde vei vedea scorul de viteză și cum îl poți îmbunătăți.

Link-uri sau redirecționări inaccesibile

Un link-uri sau redirecționare inaccesibilă trimite utilizatorii către pagini inexistente. Asta duce la o la o rată de părărsire a website-ului mare, ceea ce indică motoarelor de căutare că pagina respectivă nu conține informații relevante pentru ce caută utilizatorii, astfel că poziționarea va scădea.

Robots.txt

Un fișier Robots.txt comunică motoarelor de căutare dacă acestea pot scana o pagină sau nu, însă din experiență știu că cel puțin Google scanează paginile indiferent dacă blochezi asta prin fișierul Robots.txt, însă paginile respective vor fi afișate doar dacă Google nu este blocat.

Conținut duplicat

Dacă ai mai multe pagini cu conținut similar, este foarte probabil ca Google să afișeze în rezultate doar o singură pagină. Dacă ai multe pagini cu conținut similar, poate fi un factor negativ de poziționare în Google.

2. Conținut

Cel mai important lucru în procesul de optimizare SEO este conținutul pe care îl găsesc vizitatorii pe website-ul tău. Dacă ce postezi este valoros pentru oameni, aceștia vor distribui conținutul tău pe rețelele sociale sau vor face referință la el pe blogurile lor. Deci pagina respectivă, dar și domeniu, vor avea o autoritate mai mare.

Este foarte important și timpul petrecut de oameni pe pagina respectivă. Dacă oamenii stau mult timp pe o pagină, este un indicator pentru Google că informațiile de pe pagina respectivă corespund cu intenția de căutare, iar asta va face ca Google să promoveze pagina mai mult.

Conținutul nu este doar text. Imaginile, videoclipurile, graficele – toate acestea contează.

Analiza cuvintelor cheie

Procesul de optimizare SEO a conținutului începe cu analiza cuvintelor cheie. Acest proces implică analiza subiectelor de interes pentru publicul țintă, după găsirea de fraze cheie care au legătură cu subiectul respectiv și pe care oamenii le folosesc activ.

De exemplu. Să spunem că scopul vostru este să optimizați SEO un website care reprezintă o firmă de avocatură. Subiectul aici este „avocatură” iar fraze cheie pot fi „servicii de avocatura”, „avocați particulari” etc.

Pentru asta, veți include fiecare frază cheie în pagini sau articole separate, cu link-uri către pagina principală sau către pagina care reprezintă un serviciu care are legătură cu subiectul.

Optimizarea paginii

Etichetele meta

Etichetele meta sunt foarte importante pentru SEO. Cu ajutorul lor manipulați modul în care este afișată o pagină în Google. Aceste etichete se pot însera cu ajutorul etichetelor HTML sau ca text simplu dacă folosești un CMS. WordPress de exemplu.

Titlu se adăugă prin introducerea etichetei “title”

<title>Aici este titlul paginii</title>

Descriere se adaugă cu ajutorul etichetei “description”

<meta name="description" content="Aici este descrierea paginii"/>

Recomand ca descrierea să conțină maxim 70 de caractere, inclusiv spații.

optimizare seo
Utilizarea etichetelor meta pentru a alege cum apare rezultatul în Google

Dacă utilizați WordPress, puteți introduce aceste etichete fără să scrieți o singură linie de cod. Pentru asta este de ajuns să instalați un plugin dedicat pentru SEO. Eu recomand Yoast SEO. Acest plugin crează automat fișierele sitemap.xml și robots.txt, te ajută să înserezi simplu etichete meta, oferă sfaturi de optimizare SEO a paginii etc. Plus că este gratuit, cu limitări nesemnificative față de versiunea pro.

yoast seo
Utilizarea Yoast SEO în WordPress pentru a introduce etichete meta.

URL

Asigurați-vă că URL-ul conține fraza cheie și nimic altceva.

Tag-urile H1, H2, H3, H4

Este indicat ca titlul paginii să fie inclus în tag-ul H1. Tag-ul H1 trebuie folosit doar odată, în rest, încercați să utilizați fraza cheie în celelalte tag-uri în mod natural.

Primele 100 cuvinte

Este bună practică includerea frazei cheie în primele 100 cuvinte.

ALT-tag

Acesta este un text care explică scurt conținutul unei imagini. Dacă utilizați WordPress, acest text îl puteți adăuga foarte simplu, din managerul de imagini.

alt text seo
Introducerea etichetei ALT în imagini

Sinonime ale cuvintelor cheie

Ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine subiectul paginii.

3. Link-uri

Până acum ai aflat că paginile sunt poziționate în rezultatele căutării în dependență de autoritate și relevanță.

Relevanța este dată de conținutul paginii, adică ceea ce am descris mai sus, iar autoritatea este dată de popularitate. Google poate înțelege că o pagină este populară dacă alte website-uri au link-uri către pagina respectivă, fie că vorbim de bloguri sau rețele sociale. Astfel, link-urile externe sunt o parte esențială în optimizarea SEO.

Aceste link-uri mai departe o să le numesc backlink-uri.

Calitatea link-urilor

Pentru Google contează cantitatea dar mai ales calitatea backlink-urilor. Este mult mai valoros un link către domeniul tău de pe un website cunoscut și popular decât un link de pe un website nou, pe care nimeni nu-l accesează. Asta deoarece Google deja are încredere în domeniul respectiv.

De fapt, un link de pe un website obscur poate influența negativ poziționare în Google. De asta nu este indicat să plătești pentru aceste link-uri.

Un alt factor important este subiectul abordat de pagina care are un link către website-ul tău. De exemplu, dacă ai un website care vinde servicii de avocatură, iar un blog de fitness introduce un link către website-ul tău, pentru Google nu are sens și te poate penaliza.

Link-uri organice

Aceste sunt backlink-uri introduse pe website-uri străine care fac referire la o pagină de pe website-ul tău.

Link-uri de profil

Uneori, când creezi un profil pe un website vei putea să introduci și adresa URL a website-ului. Chiar dacă aceste link-uri nu te vor ajuta foarte mult, pot avea totuși un impact mic.

Indicatori de performanță a optimizării SEO

Principalii indicatori ai performanței optimizării SEO sau KPIs (key performance indicator) sunt:

  • Creșterea traficului organic
  • Poziționarea paginilor în motoarele de căutare
  • Conversiile din traficul organic
  • Timpul petrecut pe pagină și rata de părăsirii a paginii
  • Paginile care atrag cel mai mult trafic organic
  • Numărul paginilor indexate

Resurse

Curs Google Analytics

Yoast SEO

SEMrush Blog

MOZ blog

Fii informat

A fost valoros ce ai citit?

Abonează-te pentru a ști când postăm ceva nou. Nu facem spam, în schimb, oferim informații valoroase.

Share This